torstai 22. syyskuuta 2011

Hei kuka potkii!?

Pari viimeistä päivää on mennyt hykerrellessä. Poika on päättänyt tehdä olemassaolonsa harvinaisen selväksi potkuttelemalla ympäri vatsaa. Viimeyön keksintö oli potkia tauotta rakkoa. Ensimmäistä kertaa yritin pojalle höpöttää, että mitä jos nyt molemmat nukuttaisiin, mutta ei. Monotus jatkui. Mulla on selkeästi joku auktoriteettiongelma, jo nyt! Apua!

Viimisen viikon olen voinut kerrassaan mainiosti, pientä flunssanpoikasta lukuunottamatta. Epilepsiahässäkät on jäänyt taka-alalle, kun lääkitystä nostettiin reippaasti. Tuntuu kyllä pahalta pumpata itseensä (ja samalla vauvaan) huimia määriä lääkkeitä, mutta pakko mikä pakko. Tekisi mieli kertoa kyllä millaista kohtelua raskaana oleva epileptikko kohtauksiensa jälkeen sai Jorvin neurolla, mutta taidanpa jättää väliin pahan mielen levittämisen. Pääasia, että NYT kaikki on hyvin! Sekä minulla, että pojalla. Potkutteluista päättelen, että kaikki on päällisin puolin hyvin. Neuvola on tänään ja lisäultra marraskuussa. Nyt täytyy vaan uskoa parhaaseen!

Pakko hehkuttaa yhtä minulle tosi isoa juttua. Viime talvena minulle puhkesi aikuisiän akne, kävin ihotautilääkärillä, vetelin antibioottivoidetta ja tein kaikkeni. Akne lievittyi hetkeksi, mutta antibioottirasva veti ihon muuten huonoon kuntoon ja akne palasi samantien, kun lopetin rasvan käytön. Sen jälkeen olen kokeillut ties mitä ihonhoitosarjoja, enemmän tai vähemmän tuloksetta. Raskauden myötä akneni on vielä pahentunut, suorastaan räjähtänyt. Mitään antibioottirasvoja- saati kuureja ei tulisi edes mieleenikään ottaa vastaan, joten olen ollut sillä mielellä, että kärsitään nyt ja etsitään apua vauvan syntymän ja imetysajan jälkeen...

...Kunnes sattumalta netissä surffaillessani törmäsin öljypuhdistukseen. Aluksi ajatus öljyjen kanssa läträämisestä tuntui silkalta hulluudelta, tässä kun on viimeisen vuoden ajan käyttänyt vaan kaikkea missä lukee "oil-free". Mitään menetettävää minulla kuitenkaan ei ollut. Naama ihan tuhannen näppyisenä päätin antaa öljypuhdistukselle tsäänssin. Ja myönnettäköön, viimeisen viikon aikana on ollut sekä ylä- että alamäkeä. On tullut uusia finnejä, mutta vanhat finnit ovat kuivanneet nopeammin, eikä arpia ole tullut. Merkittävintä on kuitenkin se, että ihon yleinen kunto on parantunut HUIMASTI! Iho on kuulas, tuntuu pehmeältä (yleensä siis ihoni on hapankorppumaisen rapiseva) ja mustapäät ovat vähentyneet. Ja tänään herättyäni koin isoimman yllätyksen: kaikki epäpuhtaudet ovat kadonneet eikä uusia ole tullut tilalle! Vielä täytyy taistella vanhojen arpien kanssa, mutta niin hyvin kuin arvet ovat jo nyt vaalenneet, uskallan jo vähän unelmoida, että joku päivä minullakin on vielä kaunis iho.

Parasta öljypuhdistuksessa on kuitenkin kemikaalittomuus, luonnollisuus ja se, että se on halpaa! Plussana koen myös sen, että jos tämä metodi vielä kusahtaa, voin huoletta käyttää oliiviöljyni ruoanlaitossa. Risiiniöjy maksoi kaksi euroa, sen tappion voin ottaa. Raportoin kyllä jatkossa, että miten minun ihoni käy.

Samaan hengenvetoon hehkutan vielä Lisen Sundgrenin kirjaa: Ihana kotikylpylä. Tein eilen kirjan ohjeen mukaan kahvikuorinnan ja ehkä ihoni on tänään erityisen heleä myös sen takia! Mene ja tiedä, mutta minä olen hurahtanut itsetehtyihin ihonhoitotuotteisiin!

Asiasta takaisin itse vauva-aiheeseen. Kohta voimme alkaa sisustamaan vauvanhuonetta, kun ylimääräiset huonekalut tullaan hakemaan pois. Mieletöntä! Siis ihan hujauksessa vauva on jo täällä!

Mamma

2 kommenttia:

Kia/ Luetaanko tämä? kirjoitti...

Onko teillä kaikki hyvin, kun et ole kuulumisianne kirjoitellut piiiitkään aikaan?

Myy kirjoitti...

Samaa olin tulossa kirjoittelemaan kuin Heinäkin, että mitäs teille kuuluu? :)

Lähetä kommentti